Ερωτάται: 1. α) Εάν επιβάλλονται και από πιο χρονικό σημείο ενιαίο τέλος καθαριότητας και φωτισμού, φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων, δυνητικά ανταποδοτικά τέλη και τέλος ακίνητης περιουσίας για χώρους που η εγκατασταθείσα σ’ αυτούς αυθαίρετη χρήση διατηρείται δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 5 του ν. 3843/2010 (Α΄ 62) ή τελεί σε καθεστώς αναστολής επιβολής κυρώσεων δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 24 του ν. 4014/2011 (Α΄ 209), 8 του ν. 4178/2013 (Α΄ 174) και 97 του ν. 4495/2017 (Α΄ 167), όταν η εγκατασταθείσα αυθαίρετη χρήση που υπήχθη στο καθεστώς διατήρησης ή αναστολής επιβολής κυρώσεων συνεπάγεται είτε το πρώτον δημιουργία υποχρεώσεως για καταβολή των πιο πάνω δημοτικών τελών και φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων είτε αύξηση των ήδη προσδιορισμένων σύμφωνα με την αρχικά δηλωθείσα χρήση, β) Στην περίπτωση που η αρχικά δηλωθείσα χρήση υπάγεται σε υψηλότερο συντελεστή για τον υπολογισμό του ενιαίου τέλους καθαριότητας και φωτισμού σε σύγκριση με το συντελεστή που εφαρμόζεται για την αυθαίρετη χρήση που εγκαταστάθηκε και διατηρείται ή υπάγεται σε καθεστώς αναστολής επιβολής κυρώσεων δυνάμει των πιο πάνω διατάξεων, ποια χρήση θα λαμβάνεται υπόψη για τον καθορισμό του τέλους αυτού κατά το χρόνο που η εγκατασταθείσα χρήση διατηρείται ή τελεί σε καθεστώς αναστολής επιβολής κυρώσεων δυνάμει των διατάξεων αυτών και γ) Στην περίπτωση που η εγκατασταθείσα αυθαίρετη αλλαγή χρήσης, είτε κατόπιν δηλώσεως του υπόχρεου, είτε κατόπιν ελέγχου από τον οικείο Δήμο, είχε ληφθεί υπόψη για τον καθορισμό των καταβαλλόμενων πιο πάνω δημοτικών τελών και φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων πριν την έναρξη ισχύος των πιο πάνω νόμων, η υπαγωγή της εν λόγω αυθαίρετης χρήσης στο καθεστώς διατήρησης του άρθρου 5 του ν. 3843/2010 ή στο καθεστώς αναστολής επιβολής κυρώσεων των άρθρων 24 του ν. 4014/2011, 8 του ν. 4178/2013 και 97 του ν. 4495/2017, επιδρά ή όχι στον καθορισμό των ήδη προσδιορισμένων και καταβαλλόμενων πιο πάνω δημοτικών τελών και φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων.
2. Στην περίπτωση καταφατικής απάντησης στο πρώτο ερώτημα για τις αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις και, σε κάθε περίπτωση, για τις λοιπές αυθαίρετες κατασκευές, που είτε διατηρούνται κατά τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 3843/2010, είτε υπήχθησαν σε καθεστώς αναστολής επιβολής κυρώσεων ή και εξαιρέθηκαν από την κατεδάφιση δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 24 του ν. 4014/2011, 8 του ν. 4178/2013 και 97 του ν. 4495/2017, προκειμένου να προσδιοριστούν και να εισπραχθούν το τέλος καθαριότητας και φωτισμού, ο φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων, τα δυνητικά ανταποδοτικά τέλη και το τέλος ακίνητης περιουσίας που αναλογεί στα νέα ή επαυξημένα εμβαδά ηλεκτροδοτούμενων χώρων ή την αύξηση της αξίας της υπαγόμενης σε ΤΑΠ ακίνητης περιουσίας συνεπεία της υπαγωγής στους νόμους αυτούς, υφίσταται υποχρέωση να δηλωθούν οι μεταβολές αυτές από τους υπόχρεους στον κατά τόπο αρμόδιο δήμο κατά τις σχετικές διατάξεις των άρθρων 2 του ν. 25/1975 (Α΄ 74), 10 του ν. 1080/1980 (Α΄ 246) και 24 του ν. 2130/1993 (Α΄ 62) ή ο προσδιορισμός και η είσπραξη των εν λόγω δημοτικών τελών και φόρου διενεργείται από τους δικαιούχους δήμους με βάση τα στοιχεία υπαγωγής από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΤΕΕ.
3. Στην περίπτωση που η απάντηση στο προηγηθέν ερώτημα είναι καταφατική, τα επιβαλλόμενα πρόστιμα σε ποια κατηγορία του άρθρου 73 του β.δ/τος της 24-09/20-10-1958 (Α΄171) υπάγονται και ποια η χρονική αφετηρία υπολογισμού των εν λόγω προστίμων.ΑΔΑ: 78ΤΣΟΡΡΕ-ΦΒΖ
Η απόφαση με ΑΔΑ 78ΤΣΟΡΡΕ-ΦΒΖ δημοσιεύθηκε από την υπηρεσία ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ » ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ Ν.Σ.Κ. στις 2018-12-19. Ο τύπος της απόφασης είναι Άγνωστος και την υπέγραψε ο/η .
Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα