1ο) Εάν έχει ο Αυτόνομος Οικοδομικός Οργανισμός Αξιωματικών τη δυνατότητα να πραγματοποιεί δαπάνες (πέραν αυτών των παγίων και υποχρεωτικού χαρακτήρα), χωρίς να έχουν εγκριθεί οι ισολογισμοί και απολογισμοί προηγουμένων οικονομικών ετών 2009 έως και 2015.
2ο) Λαμβάνοντας υπόψη τις ισχύουσες διατάξεις (μεταξύ άλλων το άρθρο 30 παράγραφος 3 του ΝΔ 496/74, τα άρθρα 2,3 και 8 του ΑΝ 1563/50, το άρθρο 91 του Ν.4270/14 και την παράγραφο Β της απόφασης με αριθμό 873958/5-3-1955 ΥΕΘΑ (Α΄ 84), ποιές είναι οι έννομες συνέπειες που απορρέουν από την απουσία καταρτισμένων και εγκεκριμένων Ισολογισμών κατά τα τελευταία έτη στον ΑΟΟΑ και ειδικότερα, εάν από τη μη κατάρτιση Ισολογισμού (από το 2009), στον οποίο, με βάση το νόμο, απεικονίζεται η περιουσία του Οργανισμού, επηρεάζονται τα ακόλουθα: (α) Η νομιμότητα των δαπανών, όταν αυτές δεν προβλέπονται από νόμο ή κανονιστική πράξη, αλλά εξυπηρετούν την κύρια αποστολή του, η οποία συνίσταται στην αξιοποίηση της περιουσίας του. (β) Η κατάρτιση, έγκριση και εκτέλεση του Προϋπολογισμού, δεδομένου ότι το σύνολο, σχεδόν, των εσόδων και εξόδων συνδέονται, είτε άμεσα είτε έμμεσα, με την περιουσιακή κατάσταση του Οργανισμού, στα πλαίσια εξυπηρέτησης της κύριας αποστολής του.
3 ο.) α)΄Εχοντας υπόψη την προβλεπόμενη, στην απόφαση με αριθμό 873958/5-3-1955 του ΥΕΘΑ, θεώρηση των Ενταλμάτων Πληρωμής από Υπηρεσία του ΑΟΟΑ, η οποία συνιστά προληπτικό διοικητικό έλεγχο και ως εκ τούτου, αποτελεί προϋπόθεση πραγματοποίησης των δαπανών του Οργανισμού, εάν: (α)Η θεώρηση ενταλμάτων πληρωμής από το ΤΕΕΔ προϋποθέτει τόσο έλεγχο νομιμότητας και κανονικότητας έκαστης δαπάνης όσο και έλεγχο αυτής σε σχέση με την επίπτωσή της στην περιουσία του ΑΟΟΑ, σύμφωνα με το εδάφιο δ, παράγραφος Α της υπ’ αριθμ. 873958/5-3-1955 απόφασης ΥΕΘΑ, συνεκτιμώντας το άρθρο 15, παράγραφος 6 του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας ΑΟΟΑ (Α 101/1955), καθώς και ότι η διαχείριση της περιουσίας του Οργανισμού συνιστά την κύρια αποστολή του και, ως εκ τούτου, τη νόμιμη αιτία για την πραγματοποίηση των δαπανών του και ο έλεγχος που προηγείται της θεώρησης επί ενταλμάτων πληρωμής δεν καθορίζεται, κατά περιεχόμενο, στην οικεία διάταξη (παράγραφος Α, στοιχείο 1 της υπ’ αριθμ. 873958/5-3-1955 απόφασης ΥΕΘΑ, εν αντιθέσει με τα διαλαμβανόμενα στα στοιχεία 13 έως 15, όπου ορίζεται ο απαιτούμενος έλεγχος, ως έλεγχος νομιμότητας και κανονικότητας. (β) Ο προβλεπόμενος, στην υπ’ αριθμ. 873958/5-3-1955 απόφαση ΥΕΘΑ, έλεγχος επί της εν γένει διαχείρισης της περιουσίας του ΑΟΟΑ (και με ποιες αντίστοιχες αρμοδιότητες προληπτικού χαρακτήρα), καθίσταται ανενεργός, ελλείψει καταρτισμένου και εγκεκριμένου Ισολογισμού και Απολογισμού τα τελευταία έτη
4 ο.) Είναι σύμφωνη με την ισχύουσα νομοθεσία η άσκηση διοικητικού προληπτικού ελέγχου και η εκκαθάριση των δαπανών του ΑΟΟΑ από το ΤΕΕΔ, υπηρεσία εντός του ΑΟΟΑ, δοθέντος ότι ο έλεγχος αυτός ασκείται για τα ΝΠΔΔ, που ανήκουν στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, από δημόσιες υπηρεσίες διοικητικά ανεξάρτητες από αυτά (άρθρα 89 και 146, παράγραφος 1 του ν. 4270/14 και άρθρο 11, παράγραφος 1 του ν.4337/15).ΑΔΑ: Ω2Υ8ΟΡΡΕ-ΞΕΦ
Η απόφαση με ΑΔΑ Ω2Υ8ΟΡΡΕ-ΞΕΦ δημοσιεύθηκε από την υπηρεσία ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ » ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ Ν.Σ.Κ. στις 2017-09-27. Ο τύπος της απόφασης είναι Άγνωστος και την υπέγραψε ο/η .
Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα